De grove borstel

Vandaag kregen we van onze conservator nog maar eens de melding dat er iemand het nodig vond om een aantal struiken en bomen met de grove borstel van zijn perceel te verwijderen.

De eigenaar en dader is ons welbekend. Hij is niet aan zijn proefstuk toe en ploegde vorig jaar nog een historisch grasland met de glimlach om en zette er doodleuk mais op. Onze klacht bij de gemeente leverde niets op omdat zij “niet bevoegd” zijn. En bij ANB bleef het ook doodstil. Frustrerend om te zien dat dit allemaal kan en dat geen enkele instantie zich er ook maar iets van aantrekt.

Van een vergunning zal er geen sprake zijn (als dat moest zijn dan zijn we helemaal verkeerd bezig). De ravage werd aangericht in een natuurgebied. En we zitten momenteel ook nog eens midden in het broedseizoen. Driemaal is deze keer geen scheepsrecht. Maar onze “vriend” trekt er zich geen kleurpotloden van aan. Wij blijven gefrustreerd en kwaad achter. En deze boer, hij smoddert gewoon verder.

Misschien toch tijd om zelf in actie te schieten. Want het lijstje van overtredingen en de schade aan de natuur en onrechtstreeks aan elke Wellenaar loopt stilaan hoog op. Misschien moeten we deze natuur-terrorist proberen van zijn ongelijk te overtuigen via gerechtelijke weg. Dit kunnen we toch niet zomaar aan ons laten voorbijgaan. Niet?

Plaats een reactie