Het is weer van datte. Nu bleek er weer een mooie eik omgezaagd te zijn. De zoveelste overtreding in een ondertussen ellenlange lijst. Naar de dader moeten we niet lang zoeken. Op een perceel van, laten we hem Pipo noemen wegens de wet op de privacy, Pipo dus, werden populieren aangeplant door hemzelf en de sporen van de tractor lopen langs de overgebleven stronk en naar de weggesleepte eik. Die als een lijk na een moord iets verder werd gedumpt. Het flagrante is dat deze eik totaal niet in de weg stond en zelfs op een perceel van een andere eigenaar stond!
Kotsbeu zijn wij het dat Pipo zich geen kloten aantrekt van alle regels die werden opgesteld om de natuur, die het zo al moeilijk genoeg heeft, een beetje te beschermen. Hij heeft nul komma nul respect voor de natuur, voor andere eigenaars, voor medegebruikers, voor niets of niemand. Bomen omzagen, hagen uittrekken, omheiningen omrijden, graslanden omploegen en vol mais zetten (in natuurgebied trouwens). En zo kunnen we nog even doorgaan. Niet enkel in onze natuurgebieden, maar ook elders in het landschap slaat hij toe. Pipo is een natuur-terrorist. En wij blijven dit niet tolereren. Neen, wij gaan frontaal in de aanval.
Vanaf nu zullen wij elk vergrijp grondig documenteren en bezorgen aan alle instanties die we kennen. De gemeente, ANB, Limburgs Landschap en de betrokken eigenaar zal weten wat er allemaal aan de hand is en misloopt. En als wij vinden dat er te weinig actie tegen ondernomen wordt dan gaan we een stap verder en gooien alles in de pers. Dan wel met naam en toenaam. Pipo weze gewaarschuwd. Van de natuur blijf je af. Punt gemaakt.

Dit blijft er over van de fiere eik. Netjes toegedekt met wat gras en bramen zodat niemand het zou opmerken. Het bewijs dat Pipo wist dat hij in overtreding was.

De weggesleepte eik werd op een perceel van een andere eigenaar gedumpt.

Ook een aantal meidoornstruiken moesten er aan geloven. Een soort waar Pipo blijkbaar allergisch aan is.