
Het is gebeurd. Na maanden welles-nietes, kan-het-niet-maken-mededelingen, hoor-niets-meer-weken en plannen, plannen en plannen heeft doe-het-wel-zelf Gert het voor elkaar gekregen.
Aan onze sloten en poelen bij Graethmolen staan nu twee stuwen. En ze werken (toch eentje) ook nog. Het heeft heel wat knutsel- en denkwerk gekost en veel minder centen dan onze Limburgse Landschappers hadden voorzien. En dan ook nog eens heel wat gezweet en gezwoeg. Maar ze staan er dus.

Hun doel is om het waterpeil stevig hoger te krijgen. En zoals je kan zien doen ze dat perfect. Zo hebben onze krinkelende winkelende waterdingen (met een plagiaat van formaat) plots een prachtig leefgebiedje. Wij hopen dat er heel wat plantjes en beestjes ook zo over denken en zich er dan ook komen vestigen.
We hebben er trouwens nog twee op ons programma staan. Maar daarvoor hopen we op een gulle gift van onze partners uit Heusden. Voor het gezweet en gezwoeg zullen we wel zelf zorgen.