Vandaag met een aantal helpers een werkdag gehouden in onze gebieden. Zo werd de vorige constructie om de bron over de Herk te brengen afgebroken. En dit wegens niet meer nodig. Want de nieuwe constructie die VMM uitvoerde is volledig in gebruik en ze werkt !
De kunstmatige beek werd terug dichtgegooid en de uitloop van de bron verbonden met het beekje en de poelen. En op een paar dagen tijd pompte de bron water tot helemaal in de moedersloot. En nu afwachten hoe de natuur deze constructie langzaam zal ontdekken en veroveren.

We waren er al vroeg bij vanmorgen.

Het berglandschap is verdwenen.

Jan trotseerde de stroming om de buis te verwijderen.

De uitloop van de bron.

De poelen lopen langzaam vol.

Nu nog wachten op de kamsalamander.

Het water loopt helemaal tot aan de moedersloot.